Bank dogadał się z grupą
kilkudziesięciu osób, która wraz z kancelarią prawną Wierzbowski
Eversheds przygotowywała przeciwko niemu pozew zbiorowy. Chodziło o
aneks do umowy o kredyt hipoteczny pod nazwą „Mini%”. Aneks
wymyślono kilka lat temu z zamiarem ulżenia osobom spłacającym
hipoteki np. we franku. Ulga polegała na tym, że przez okres kilku
lat ich raty kredytowe miały być pomniejszone o część odsetek.
Klienci, którzy dokument podpisali, skarżą się jednak, że nikt
ich nie uprzedził o konsekwencjach tej decyzji. Niespłacone odsetki
doliczono bowiem do kwoty zadłużenia. W rezultacie później, gdy
minął wymieniony w aneksie okres ulgi, co miesiąc musieli płacić
więcej, niż w momencie zaciągania kredytu. W dodatku bank
zainkasował za to sowitą prowizję.
Nie wiem, co Getin zaproponował
pokrzywdzonym klientom w zamian za rezygnację z batalii w sądzie,
bo to ponoć tajemnica bankowa. Ale fakt, że poszedł z nimi na
ugodę oznacza, że przynajmniej częściowo przyznał się do
nieprawidłowości przy aneksowaniu umów. Nie jestem więc pewien,
czy uda mu się uniknąć kary za „Mini%”. Postępowanie
wyjaśniające w tej sprawie prowadzi bowiem Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów. Efekty jego pracy poznamy za parę
tygodni.
Tymczasem już kilkaset osób liczy
grupa poszkodowanych, która chce pozwać spółki z grupy Getinu za
wprowadzenie w błąd przy sprzedaży grupowych polis
ubezpieczeniowych z funduszem kapitałowym. Ten pozew przygotowuje
inna kancelaria prawna – LWB. Chodzi o długookresowe produkty,
które sprzedawano często osobom w podeszłym wieku jako alternatywę
dla bankowych lokat. Poszkodowani skarżą się, że sprzedawcy
zapewniali o możliwości wycofania się z ubezpieczenia przed
zakończeniem umowy bez ponoszenia konsekwencji finansowych. W
praktyce zerwanie umowy oznaczało utratę kilkudziesięciu procent
wpłaconych kwot. Jak powiedziała mi przedstawicielka kancelarii
LWB, pozew przeciw spółkom z grupy Getinu może zostać złożony w
ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Przy okazji zbierania informacji do
tekstu na temat pozwów przeciw Getinowi, zajrzałem na znane Forum
internetowe, na którym klienci niezadowoleni z usług Getin Noble
Banku wymieniali się doświadczeniami. Okazuje się, że Forum
wrobieni.org już nie istnieje. Albo precyzyjniej, istnieje, ale nie
służy już za platformę wymiany opinii na temat GNB. Teraz jest to
profesjonalnie przygotowany serwis traktujący o prawach konsumentów
w sporze z bankami. Profesjonalnie pod względem graficznym, bo
większość zamieszczonych tam tekstów to albo krótkie notki
(słabe) albo teksty po angielsku i łacinie (jeszcze słabsze).
Charakterystyczne jest jednak to, że nigdzie nie jest wymieniona
nazwa jakiegokolwiek polskiego banku, nie mówiąc już o Getinie.
Ciekawe, kto za tym może stać. Jak myślicie?
5 komentarzy:
SĄDZĘ ,ŻE WROBIENI .ORG SPEŁNIŁ SWOJE ZADANIE KLIENCI DOWIEDZIELI SIĘ W JAKI SPOSÓB ZOSTALI OSZUKANI TERAZ MAJĄ WIEKSZA WIEDZĘ I PRZEKAZUJĄ JĄ INNYM POSZKODOWANYM
Doszło do ugody nie dlatego bo przyznają się do winy, po prostu chcieli uciszyć sprawę, by nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi... a oszustwa trwają i trwać będą dalej
Forum WROBIENI.ORG nadal istnieje, wystarczy kliknąć zakładkę "Forum" - http://forum.wrobieni.com.pl/ i trzeba się zarejestrować.
Zapraszam do lektury.
Rzeczywiście, znowu działa. Być może mieli jakąś awarię, ponieważ gdy pisałem tekst do gazety i na bloga nie mogłem się zalogować, choć próbowałem wielokrotnie.
Tutaj macie kilka wzorów pism i trochę info na temat tych pseudopolis i lokat - http://jak.cosik.pl/na-kazdy-temat/9-jak-odzyskac-pieniadze-z-polisolokat-pareto-libra-lucra-stabilny-wzrost-itd.html
Prześlij komentarz