czwartek, 10 lipca 2014

Pierwsze polskie HCE już jesienią

To deklaracje polskiego oddziału Visa Europe, które usłyszałem dzisiaj od jego szefa. Ponoć zainteresowanych wdrożeniem tego rozwiązania jest kilka banków, ale ich nazw nie udało mi się poznać. Natomiast gdybym miał zgadywać, jakie to banki, na pewno wymieniłbym wśród nich ING Bank Śląski, którego współpraca z Visą w ostatnim czasie uległa intensyfikacji. Wystarczy wspomnieć, że to właśnie Śląski jako pierwszy bank w Polsce wdrożył wirtualny portfel Visy V.me. 

 
Dla tych, którzy nie wiedzą, czym jest HCE odsyłam do mojego wpisu sprzed kilku dni, który można znaleźć tutaj:


Tu w skrócie nadmienię jedynie, że HCE to płatności zbliżeniowe w telefonie, uruchamiane bez konieczności współpracy z operatorem komórkowym. Niedawno wystartowały w Hiszpanii.

Chciałbym wierzyć, że rzeczywiście HCE ruszy w Polsce w perspektywie kilku miesięcy. Według mnie to wielka szansa dla mobilnych płatności zbliżeniowych, bo NFC promowane przez MasterCarda w modelu wymagającym zgody telekomu, raczej ma niewielką szanse na sukces. Świadczyć może o tym fakt, że choć model ten funkcjonuje u nas od niemal dwóch lat, korzysta z niego garstka klientów.

Natomiast dotychczasowe doświadczenia każą mi z rezerwą podchodzić do informacji na temat płatności mobilnych, przekazywanych przez Visę. Od dwóch lat, czyli od momentu, kiedy swoje NFC uruchomił MasterCard, Visa konsekwentnie deklaruje, że w perspektywie kilku miesięcy wdroży swoje rozwiązanie w tym zakresie. Jak dotąd, pomimo licznych testów i pilotaży, mobilne NFC w wykonaniu Visy nie ujrzało światła dziennego.

Grafika zaczerpnięta ze strony

Brak komentarzy: