mBank podał dziś informację, że jako
pierwszy bank w Polsce uruchomił swój profil na Instagramie. Nie jestem w
stanie sprawdzić, czy jest pierwszy i jedyny bo nie korzystam z tego portalu. Za
to korzystam z Twittera a tu banków przybywa, choć aktywna jest tylko część z
nich a najbardziej właśnie mBank. Do tej pory zamieścił ponad 1850 wiadomości,
z czego większość to informacje o aktualnej ofercie, promocjach oraz
konkursach. Profil mBanku ma także najwięcej obserwujących spośród instytucji
komercyjnych – 1833. Więcej osób obserwuje tylko profil Narodowego Banku Polskiego
– prawie 5,5 tys.
Oto moja amatorska infografika z mini rankingiem :)
Oto moja amatorska infografika z mini rankingiem :)
Pod względem aktywności w zamieszczaniu
informacji NBP zdecydowanie jednak odstaje od mBanku – do tej pory zamieszczono
na nim niecałe 950 tweetów. Inna jest też zawartość jego profilu, bo bank
centralny traktuje Twittera jako kolejny kanał kontaktu z dziennikarzami i
analitykami. Tą drogą przekazuje np. informacje o nowej zawartości,
pojawiającej się na jego witrynie internetowej.
Aktywnością porównywalną do NBP
pochwalić się mogą Citi Handlowy, Inteligo oraz Idea Bank. Wszystkie trzy
zamieściły po ponad 900 tweetów. Ich profile kierowane są jednak do różnych
czytelników. O ile Inteligo oraz Idea Bank, podobnie jak mBank, informują na
Twitterze klientów o swojej ofercie, o tyle Citi za jego pośrednictwem
dostarcza wiedzy merytorycznej dziennikarzom i analitykom, trochę podobnie jak
NBP. Citi ma 429 obserwujących a Idea i Inteligo – po ok. 200.
Osobliwymi przypadkami są profile Banku
Śląskiego oraz BZ WBK. Dzieje się na nich zdecydowanie mniej niż na
wymienionych wcześniej – dotąd zamieszczono tu odpowiednio ok. 340 i 70 tweetów,
ale są one obserwowane przez całkiem spore grupy osób – 479 oraz 302. Oba
profile kierowane są do klientów.
Gdy kilka miesięcy temu przygotowywałem
pierwszy mini ranking profili banków na Twitterze, lista obecnych tu instytucji
kończyła się na siedmiu. Od tego czasu jednak trochę się zmieniło. Pojawiły się
dwa nowe banki na portalu – PKO BP oraz Bank Smart, choć na razie są mało aktywne
i mają poniżej 100 obserwujących. Znalazł się tu także drugi kanał mBanku –
Research, skierowany do dziennikarzy i analityków.
Jak widać reprezentacja banków na
Twitterze rośnie, ale wciąż jest skromna. Po liczbie obserwujących widać także,
iż oferowana przez nie treść w większości przypadków nie trafia do szerokiego
grona użytkowników internetu. Zastanawiam się czy to wina tej treści czy też
może niskiej popularności Twittera w Polsce, która póki co nie dorównuje np.
Facebookowi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz