Za dwa tygodnie Getin
Noble Bank zamierza ogłosić duże zmiany w swojej ofercie. Światło
dzienne ujrzeć ma kilka produktów, skupionych wokół nowego
rachunku osobistego o nazwie Getin Up. Najważniejsze z nich to
aplikacja na smartfony oraz karty płatnicze zintegrowane z telefonem
w ramach usługi MyWallet w T-Mobile. Klienci dostaną również nowy
internetowy serwis transakcyjny i kilka innych gadżetów, jak np.
aplikacja, umożliwiająca wykonywanie przelewów po zeskanowaniu
kodów na rachunku. Podobnie działa już np. Fotokasa w Citi
Handlowym.
Przedstawiciele Getin
Noble Banku chwalą się, że pakiet Getin Up będzie tak nowoczesny,
że z powodzeniem będzie mógł konkurować z Aliorem Sync czy
budowanym, nowym mBankiem. Niestety, nie znam więcej szczegółów
na temat projektu Getinu więc trudno mi ocenić, czy rzeczywiście
tak będzie. Z drugiej strony wcale nie musi być to bardzo trudne.
Funkcjonujący już Sync i powstający nowy mBank lubią się nazywać
bankami nowej generacji, ale w gruncie rzeczy niewiele różnią się
od większości nowoczesnych banków internetowych. Wystarczy
powiedzieć, że aby zdobyć klientów Alior Sync musiał uciec się
do zaproponowania powszechnego już dziś money backu, czyli zwrotu
części wydatków poniesionych kartą wydaną do rachunku. Widać
twórcy Sync-a z góry założyli, że przelewy przez Facebooka i
inne tego typu gadżety to za mało, by zawojować rynek.
Natomiast strategicznie
Getin Up ma poprawić marny wizerunek, jaki GNB ma wśród
swoich klientów. Aby się przekonać jak bardzo jest on zły
wystarczy wejść do internetu i poczytać wpisy na forach
dyskusyjnych, gromadzących ludzi niezadowolonych z usług bankowych.
Klientów Getinu można tam spotkać najczęściej. Bankowi grożą
nawet dwa procesy zbiorowe, jakie chcą mu wytoczyć osoby spłacające
kredyty hipoteczne, oraz posiadające długoletnie programy
oszczędnościowe. Pisałem o tym na swoim blogu już kilka razy.
Przed Getin Up zadanie więc bardzo trudne. Czy projekt będzie na
tyle dobry, by sobie z nim poradzić? Na razie ciężko ocenić.
Potrzeba więcej szczegółów na temat tej oferty, które mam
nadzieję poznać w drugiej połowie listopada.
1 komentarz:
no to fajnie, że getin idzie do przodu :) im więcej bank ma w ofercie tym więcej korzyści dla klienta.
Prześlij komentarz