Władze BZ WBK tak dobrego wyniku chyba
się nie spodziewały. W dwa tygodnie po zamknięciu serwisu transakcyjnego KB24
aż 85 proc. klientów byłego Kredyt Banku (miało ich być ok. 500 tys.) aktywowało bankowość elektroniczną BZWBK24. Można więc założyć, iż niemal wszyscy aktywni klienci byłego Kredyt Banku
już korzystają z platformy transakcyjnej BZ WBK.
W wyniku udostępnienia klientom KB24
nowego serwisu dostali oni także możliwość korzystania z bankowości mobilnej. Kredyt
Bank nie miał własnej aplikacji a wielu klientów na to się skarżyło. Z danych
przekazanych mi przez biuro prasowe BZ WBK wynika, że w październiku liczba użytkowników
jego aplikacji na smartfony wyniosła ponad 411 tys., co oznacza, że w ciągu
miesiąca zwiększyła się o 40 tys. Można założyć, że duża część z
październikowych aktywacji to klienci byłego Kredyt Banku.
Użytkownicy
aplikacji mobilnej BZ WBK jako jedni z pierwszych dostaną możliwość korzystania
z płatności mobilnych Blik. http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/11/blik-juz-w-styczniu-bedzie-w.html
Zamknięcie serwisu KB24 to efekt fuzji
operacyjnej z BZ WBK. Przedstawiciele banku deklarują, że proces ten przebiegł
bez większych wpadek, chociaż pewne problemy się pojawiły. Jeden z czytelników
doniósł mi, że w jej wyniku stracił możliwość zarządzania funduszami
inwestycyjnymi. Biuro prasowe wyjaśnia, że z góry założono iż fundusze KBC
Parasol nie będą widoczne w BZWBK24. Informacje o jednostkach uczestnictwa są
dostępne za pośrednictwem call center a klienci dostali w tej sprawie listy na
kilka tygodni przez fuzją. Jednakowoż część z nich tęskni za dawnym.
Banki
oprócz podstawowych funkcji oferują w aplikacjach także możliwość zaciągania
pożyczek czy kredytów. Taką funkcjonalność udostępni także BZ WBK. http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/08/pozyczka-wkrotce-w-aplikacji-bz-wbk.html
W przyszłym roku podobny proces jak
ostatnio klienci Kredyt Banku będą musieli przejść użytkownicy rachunków Nordea
Banku, przejętego przez PKO BP. Niedawno oba banki przeszły przez fuzję prawną.
Jej efektem było przemalowanie serwisu internetowego Nordei na iPKONet. Wkrótce
oddziały byłego Nordea Banku czeka rebranding. Na wiosnę przyszłego roku
planowana jest fuzja operacyjna a wówczas klientów skandynawskiego banku czeka
ostateczne przejście na system transakcyjny iPKO. Właściciele kart kredytowych
z logo Nordea dostaną nowe plastiki. Karty debetowe pozostaną w portfelach
klientów do końca ich ważności.
W
ubiegłym miesiącu żywota dokonała aplikacja mobilna Nordea Banku. http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/10/to-juz-ostatnie-dni-aplikacji-mobilnej.html
2 komentarze:
Klienci dawnego Multibanku nadal nie maja dostępu do nowego systemu transakcyjnego. Problem w tym, że przez to są zmuszeni do używania przestarzałej aplikacji. Czy możesz podpytać mBank o jakąś konkretną datę przeniesienia?
Tak, niestety konkretów jeszcze nie ma. Proces przenoszenia "Multibankowców" ma się rozpocząć w przyszłym roku i prawdopodobnie w przyszłym roku się zakończy. Sprawa została nieco przyhamowana ze względu na wdrożenie projektu Orange Finanse. Poza tym nowy system ma sporą opozycję wśród części konserwatywnych klientów MultiBanku. Więc bank nie spieszy się z migracją. Skłaniałbym się więc do takiej prognozy, że odbędzie się ona raczej w drugiej połowie przyszłego roku niż w pierwszej...
Prześlij komentarz