Do napisania tego tekstu zostałem
zainspirowany przez jednego z moich czytelników, który jest jednocześnie
klientem dawnego MultiBanku. Za moim pośrednictwem pyta mBank, kiedy wreszcie
dostanie dostęp do nowego serwisu transakcyjnego oraz aplikacji mobilnej. Wciąż
musi bowiem korzystać ze starych wersji, które jego zdaniem, nie przystają do
dzisiejszych czasów.
mBank uprzejmie odpowiedział, że nad
tematem pracuje a proces przełączania klientów rozpocznie się w przyszłym roku.
Powinien też się w przyszłym roku zakończyć, ale co do konkretnych dat
rozpoczęcia i zakończenia tej operacji, decyzji jeszcze nie podjęto.
Pod
względem przenoszenia klientów na nowy system transakcyjny wzorem może być BZ
WBK, który bardzo dobrze poradził sobie z przełączeniem na swój serwis użytkowników
ROR-ów w byłym Kredyt Banku. Przeczytacie o tym tutaj: http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/11/85-proc-klientow-byego-kredyt-banku-juz.html
Wydaje mi się jednak, że władze mBanku
będą miały niezły ból głowy z migracją „multibankowców” na nowy system. To inni
klienci, niż właściciele rachunków w byłym mBanku, chyba w większości bardziej
konserwatywni i mniej skłonni do absorpcji technologicznych nowinek. Mój
czytelnik jest raczej wyjątkiem. Tymczasem już z przełączaniem właścicieli kont
starego mBanku na nowy system były problemy natury, że tak to określę,
mentalnościowej. Podnoszono, że jest on zbyt kolorowy i przeładowany gadżetami.
Z drugiej strony trzeba pamiętać, że
nowy mBank został bardzo dobrze przyjęty przez zagranicznych ekspertów a
ludzie, którzy zostali na niego „przepięci”, nie zmieniają dostawcy usług. Tak
przynajmniej wynika z deklaracji biura prasowego mBanku. Większość jego klientów
już ma zamknięty dostęp do starego serwisu i nie ucieka do konkurencji. Najwyraźniej
po pewnym czasie idzie się przyzwyczaić do kolorowych wynalazków. Pytanie, czy powinno
się klientów do tego zmuszać. W każdym razie do końca roku migracja na nowy
serwis ma się zakończyć.
Na marginesie muszę dodać, że choć mi
nowy serwis mBanku się nie podoba, to o wiele lepiej oceniam ten oferowany
przez Orange Finanse. Jest oparty na tym samym silniku co „mbankowy”, jednak
zrezygnowano z wielu kolorów na rzecz jednolitych, pomarańczowych barw Orange.
Wbrew pozorom jest dzięki temu o wiele bardziej czytelny.
O
tym dlaczego nie obchodzi mnie to, że mBank zabierze mi dostęp do starego systemu
transakcyjnego, pisałem tutaj: http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/06/dlaczego-mnie-nie-obchodzi-ze-mbank.html
W tym kontekście zastanawiam się więc,
jak mBank poradzi sobie z przełączeniem na nowy serwis klientów dawnego
MultiBanku. Z jednej strony może ich mamić wygodną aplikacją mobilną (tę z
kolei oceniam bardzo dobrze). Z drugiej jednak będzie miał problem z przekonaniem
do gadżetów w serwisie internetowym. Ciekaw jestem, jak z tego wybrnie. Być może rozwiązaniem będzie na przykład stonowanie kolorów i zrezygnowanie z kilku niepotrzebnych funkcji? Nie
zdziwię się jednak, jeżeli decyzja o migracji „multibankowców” będzie odwlekana tak
długo, jak tylko się da.
Fot. mBank
Fot. mBank
1 komentarz:
jestem ciekaw czy to przejdzie
Prześlij komentarz