czwartek, 20 listopada 2014

Jak mBank przełączy klientów Multi na nowy system?


Do napisania tego tekstu zostałem zainspirowany przez jednego z moich czytelników, który jest jednocześnie klientem dawnego MultiBanku. Za moim pośrednictwem pyta mBank, kiedy wreszcie dostanie dostęp do nowego serwisu transakcyjnego oraz aplikacji mobilnej. Wciąż musi bowiem korzystać ze starych wersji, które jego zdaniem, nie przystają do dzisiejszych czasów.

mBank uprzejmie odpowiedział, że nad tematem pracuje a proces przełączania klientów rozpocznie się w przyszłym roku. Powinien też się w przyszłym roku zakończyć, ale co do konkretnych dat rozpoczęcia i zakończenia tej operacji, decyzji jeszcze nie podjęto.

Pod względem przenoszenia klientów na nowy system transakcyjny wzorem może być BZ WBK, który bardzo dobrze poradził sobie z przełączeniem na swój serwis użytkowników ROR-ów w byłym Kredyt Banku. Przeczytacie o tym tutaj: http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/11/85-proc-klientow-byego-kredyt-banku-juz.html

Wydaje mi się jednak, że władze mBanku będą miały niezły ból głowy z migracją „multibankowców” na nowy system. To inni klienci, niż właściciele rachunków w byłym mBanku, chyba w większości bardziej konserwatywni i mniej skłonni do absorpcji technologicznych nowinek. Mój czytelnik jest raczej wyjątkiem. Tymczasem już z przełączaniem właścicieli kont starego mBanku na nowy system były problemy natury, że tak to określę, mentalnościowej. Podnoszono, że jest on zbyt kolorowy i przeładowany gadżetami.

Z drugiej strony trzeba pamiętać, że nowy mBank został bardzo dobrze przyjęty przez zagranicznych ekspertów a ludzie, którzy zostali na niego „przepięci”, nie zmieniają dostawcy usług. Tak przynajmniej wynika z deklaracji biura prasowego mBanku. Większość jego klientów już ma zamknięty dostęp do starego serwisu i nie ucieka do konkurencji. Najwyraźniej po pewnym czasie idzie się przyzwyczaić do kolorowych wynalazków. Pytanie, czy powinno się klientów do tego zmuszać. W każdym razie do końca roku migracja na nowy serwis ma się zakończyć.

Na marginesie muszę dodać, że choć mi nowy serwis mBanku się nie podoba, to o wiele lepiej oceniam ten oferowany przez Orange Finanse. Jest oparty na tym samym silniku co „mbankowy”, jednak zrezygnowano z wielu kolorów na rzecz jednolitych, pomarańczowych barw Orange. Wbrew pozorom jest dzięki temu o wiele bardziej czytelny.

O tym dlaczego nie obchodzi mnie to, że mBank zabierze mi dostęp do starego systemu transakcyjnego, pisałem tutaj: http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/06/dlaczego-mnie-nie-obchodzi-ze-mbank.html

W tym kontekście zastanawiam się więc, jak mBank poradzi sobie z przełączeniem na nowy serwis klientów dawnego MultiBanku. Z jednej strony może ich mamić wygodną aplikacją mobilną (tę z kolei oceniam bardzo dobrze). Z drugiej jednak będzie miał problem z przekonaniem do gadżetów w serwisie internetowym. Ciekaw jestem, jak z tego wybrnie. Być może rozwiązaniem będzie na przykład stonowanie kolorów i zrezygnowanie z kilku niepotrzebnych funkcji? Nie zdziwię się jednak, jeżeli decyzja o migracji „multibankowców” będzie odwlekana tak długo, jak tylko się da.

Fot. mBank

1 komentarz:

mariasz pisze...

jestem ciekaw czy to przejdzie