środa, 11 czerwca 2014

Biedronka kończy erę bez kart

No i stało się to, co zapowiadałem od kilku miesięcy a w co jeszcze w ubiegłym roku mało kto byłby w stanie uwierzyć. Jeronimo Martins Polska oficjalnie poinformował, że rozpoczyna akceptację kart płatniczych w sieci Biedronka. O takich planach pisałem m.in. tutaj:


Z informacji opublikowanej kilka godzin temu wynika, że od dziś w pierwszych trzech sklepach klienci mogą już regulować płatności kartami. Chodzi o warszawskie placówki przy ul. Związku Walki Młodych, ul. Bokserskiej i ul. J. Elsnera. A oto dowód, że to faktycznie działa. Zdjęcie paragonu do transakcji, wykonanej przed chwilą przez moją znajomą:



JMP potwierdził też moje wcześniejsze informacje, że operatorem terminali będzie Bank Pekao oraz że przeprowadzono już testy wewnętrzne płatności kartami, o których pisałem tutaj:


Z komunikatu wynika, że trwa już wyposażanie sklepów w terminale. Ze względu na dużą liczbę placówek proces ten będzie rozłożony w czasie. JMP nie podaje, jak długo może to potrwać, ale według moich rozmówców wdrażanie płatności kartami we wszystkich Biedronkach zakończy się najpóźniej we wrześniu tego roku.

Decyzja JMP oznacza koniec pewnej epoki. Biedronka to ostatnia wielka sieć detaliczna, w której nie można było płacić kartą. Powodem były wysokie koszty obsługi transakcji, na który składała się przede wszystkim prowizja interchange. Handlowcy walczyli o jej obniżenie od kilkunastu lat. Udało się to w tym roku a to umożliwiło rozpoczęcie akceptacji kart przez Biedronkę. Teraz jedyną siecią handlową, w której nie można zapłacić plastikiem pozostaną hurtownie Euro Cash.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Cieszę się, że wreszcie pracownicy nie będą narzekali, że nie mają jak wydac reszty. Struktura w firmie chyba też się zmienia, czytałem o tym na http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,44124 dodatkowo mają zatrudnić 1000 absolwentow.