piątek, 13 czerwca 2014

MobiParking w aplikacji BZ WBK

Od przyszłego tygodnia użytkownicy aplikacji mobilnej BZ WBK będą mogli zapłacić przy jej pomocy za parkowanie w płatnych strefach w centrach miast. Bank rozszerza współpracę z firmą SkyCash, która oferuje usługę MobiParking. Dotychczas klienci BZ WBK przy pomocy swojej aplikacji mogli już płacić za przejazdy komunikacją miejską w największych ośrodkach w Polsce. Usługa ta również oferowana jest przy współpracy ze SkyCash.

A aplikacja BZ WBK wygląda tak:



Bank ulepsza też sposób logowania do swojej aplikacji. Dotychczas aby to zrobić klient musiał podać długi numer identyfikacyjny i hasło, analogicznie jak robi to w bankowości internetowej. Teraz wystarczy czterocyfrowy kod PIN. Aby wyjść naprzeciw wymogom bezpieczeństwa bank wymusza jednak najpierw przypisanie urządzenia mobilnego do konkretnego numeru rachunku. Dopiero potem można logować się krótkim PIN-em. Do jednego konta można przypisać trzy różne urządzenia mobilne, a więc np. smartfon służbowy, prywatny i tablet. Cały proces może zostać rozpoczęty i zakończony na urządzeniu mobilnym.

O tym, jak łatwy sposób logowania może wpłynąć na zwiększenie intensywności korzystania przez klientów z aplikacji mobilnej przekonał się ostatnio mBank. Dzięki wprowadzeniu możliwości uruchamiania aplikacji przy pomocy pięciocyfrowego PIN-u, w krótkim czasie liczba logowań do aplikacji mBanku zwiększyła się kilkukrotnie. Wydaje mi się, że na to samo może liczyć BZ WBK. Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do mBanku, pozwala do jednego rachunku podpiąć kilka urządzeń, a więc oprócz telefonu właściciela rachunku także jego pełnomocnika. Ponadto cały proces zaufania urządzenia można rozpocząć i dokończyć bez wchodzenia do internetowego serwisu transakcyjnego, co jest bardzo wygodne.

Kolejną nowością wprowadzaną przez BZ WBK jest udostepnienie aplikacji mobilnej dla mikro, małych i średnich firm. Jest ona niemal identyczna jak dla klientów indywidualnych. Wyposażona jest jednak w dodatkowe funkcje, jak np. możliwość akceptacji paczki wielu przelewów, wygenerowanej w systemie bankowości elektronicznej. Wada, to brak możliwości zarządzania rachunkami indywidualnym i firmowym za jednym logowaniem. Aby przejść z jednego na drugi trzeba się wylogować i zalogować ponownie. Bank zapowiada też, że intensywnie pracuje nad aplikacją przeznaczoną dla dużych firm ale kiedy ona ujrzy światło dzienne, na razie nie wiadomo.

1 komentarz:

Karol pisze...

Bardzo podoba mi się że mój bank rozwija tak swoją bankowość mobilną. Za niedługo zamiast pieniędzy i karty wystarczy nam telefon.