piątek, 24 października 2014

To już ostatnie dni aplikacji mobilnej Banku Nordea




Przyzwyczaiłem się do tego, że kolejne banki wprowadzają na rynek swoje aplikacje mobilne lub wydają grube miliony na przygotowanie ich nowych, jeszcze lepszych i bardziej funkcjonalnych wersji. Nawet te instytucje, które aplikacji nie mają starają się rozwijać serwisy internetowe w technologii RWD, dzięki której strona www dostosowuje się do rozmiaru urządzenia użytkownika. Można tu wymienić choćby BGŻ. 

Dlatego warto odnotować przypadek banku, który temu trendowi stawia czoło i właśnie uśmierca swoją aplikację mobilną a jego klienci, korzystający ze smartfonów, przez jakiś czas będą mieli dostęp jedynie do tradycyjnej wersji „light” serwisu internetowego. Mowa o Nordei.

Aplikacje mobilne banków mają coraz większe możliwości i oferują coraz więcej funkcji. Już kilka z nich pozwala np. na zaciąganie kredytów. Wkrótce będzie to umożliwiała także aplikacja Getinu. O tym przeczytacie w jednym z moich poprzednich wpisów: http://opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/09/pozyczka-wkrotce-w-aplikacji-getinu.html

Oczywiście bank ten nie robi tego bo nagle doszedł do wniosku iż dostęp do rachunku przez kanały mobilne przestał być potrzebny, tylko w wyniku fuzji z PKO BP. W przyszły weekend serwis internetowy Nordei – NetBank, zostanie przemalowany na czerwone i niebieskie barwy PKO oraz zyska nową nazwę – iPKO Net. 

Zmieni się również adres, pod którym będzie dostępny a konsekwencją tego będzie także ostateczny koniec aplikacji mobilnej Nordea Banku. Już od dłuższego czasu nie można pobrać jej z marketów a od kilku miesięcy działa ona w uproszczonej wersji – po uruchomieniu przenosi klienta do wersji „light”. Teraz, w związku ze zmianą jego adresu, korzystanie z aplikacji przestanie być możliwe.

Aplikacja Nordei była dostępna od wiosny 2012 roku. Nigdy nie cieszyła się dużą popularnością bo też jej funkcjonalność była ograniczona. Ostatnio korzystało z niej kilka tysięcy osób. Od przyszłego weekendu przez kilka najbliższych miesięcy klienci byłego Nordea Banku nie będą mogli korzystać z żadnej aplikacji mobilnej. Dopiero po fuzji operacyjnej z PKO BP, co spodziewane jest w II kwartale przyszłego roku, uzyskają możliwość korzystania z IKO.

Użytkownicy pierwszej wersji aplikacji IKO narzekali na jej powolne działanie. To się jednak zmieniło w sierpniu tego roku, gdy oprogramowanie znacznie odchudzono i usprawniono jego działanie. Możecie poczytać o tym we wpisie dostępnym tutaj: http://opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/08/iko-przyspiesza.html

Obecnie z aplikacji mobilnych mogą korzystać klienci kilkunastu banków komercyjnych oraz wielu banków spółdzielczych. Najwięcej użytkowników mają rozwiązania oferowane przez mBank, BZ WBK, Śląski, Pekao i PKO.

Zdjęcie: Nordea

Brak komentarzy: