Przyzwyczaiłem się do tego, że kolejne
banki wprowadzają na rynek swoje aplikacje mobilne lub wydają grube miliony na
przygotowanie ich nowych, jeszcze lepszych i bardziej funkcjonalnych wersji. Nawet te instytucje, które aplikacji nie mają starają się rozwijać serwisy internetowe w
technologii RWD, dzięki której strona www dostosowuje się do rozmiaru urządzenia
użytkownika. Można tu wymienić choćby BGŻ.
Dlatego warto odnotować przypadek banku, który temu trendowi stawia czoło i właśnie uśmierca swoją aplikację mobilną a jego klienci, korzystający ze smartfonów, przez jakiś czas będą mieli dostęp jedynie do tradycyjnej wersji „light” serwisu internetowego. Mowa o Nordei.
Dlatego warto odnotować przypadek banku, który temu trendowi stawia czoło i właśnie uśmierca swoją aplikację mobilną a jego klienci, korzystający ze smartfonów, przez jakiś czas będą mieli dostęp jedynie do tradycyjnej wersji „light” serwisu internetowego. Mowa o Nordei.
Aplikacje mobilne banków mają coraz
większe możliwości i oferują coraz więcej funkcji. Już kilka z nich pozwala
np. na zaciąganie kredytów. Wkrótce będzie to umożliwiała także aplikacja Getinu. O
tym przeczytacie w jednym z moich poprzednich wpisów: http://opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/09/pozyczka-wkrotce-w-aplikacji-getinu.html
Oczywiście bank ten nie robi tego bo
nagle doszedł do wniosku iż dostęp do rachunku przez kanały mobilne przestał
być potrzebny, tylko w wyniku fuzji z PKO BP. W przyszły weekend serwis
internetowy Nordei – NetBank, zostanie przemalowany na czerwone i niebieskie
barwy PKO oraz zyska nową nazwę – iPKO Net.
Zmieni się również adres, pod którym będzie dostępny a konsekwencją tego będzie także ostateczny koniec aplikacji mobilnej Nordea Banku. Już od dłuższego czasu nie można pobrać jej z marketów a od kilku miesięcy działa ona w uproszczonej wersji – po uruchomieniu przenosi klienta do wersji „light”. Teraz, w związku ze zmianą jego adresu, korzystanie z aplikacji przestanie być możliwe.
Zmieni się również adres, pod którym będzie dostępny a konsekwencją tego będzie także ostateczny koniec aplikacji mobilnej Nordea Banku. Już od dłuższego czasu nie można pobrać jej z marketów a od kilku miesięcy działa ona w uproszczonej wersji – po uruchomieniu przenosi klienta do wersji „light”. Teraz, w związku ze zmianą jego adresu, korzystanie z aplikacji przestanie być możliwe.
Aplikacja Nordei była dostępna od wiosny
2012 roku. Nigdy nie cieszyła się dużą popularnością bo też jej funkcjonalność
była ograniczona. Ostatnio korzystało z niej kilka tysięcy osób. Od przyszłego
weekendu przez kilka najbliższych miesięcy klienci byłego Nordea Banku nie będą
mogli korzystać z żadnej aplikacji mobilnej. Dopiero po fuzji operacyjnej z PKO
BP, co spodziewane jest w II kwartale przyszłego roku, uzyskają możliwość
korzystania z IKO.
Użytkownicy pierwszej wersji aplikacji
IKO narzekali na jej powolne działanie. To się jednak zmieniło w sierpniu tego
roku, gdy oprogramowanie znacznie odchudzono i usprawniono jego działanie.
Możecie poczytać o tym we wpisie dostępnym tutaj: http://opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/08/iko-przyspiesza.html
Obecnie z aplikacji mobilnych mogą
korzystać klienci kilkunastu banków komercyjnych oraz wielu banków
spółdzielczych. Najwięcej użytkowników mają rozwiązania oferowane przez mBank,
BZ WBK, Śląski, Pekao i PKO.
Zdjęcie: Nordea
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz