Od przyszłego tygodnia użytkownicy aplikacji
mobilnej BZ WBK będą mogli zapłacić przy jej pomocy za parkowanie w płatnych
strefach w centrach miast. Bank rozszerza współpracę z firmą SkyCash, która
oferuje usługę MobiParking. Dotychczas klienci BZ WBK przy pomocy swojej aplikacji
mogli już płacić za przejazdy komunikacją miejską w największych ośrodkach w
Polsce. Usługa ta również oferowana jest przy współpracy ze SkyCash.
A aplikacja BZ WBK wygląda tak:
Bank ulepsza też sposób logowania do
swojej aplikacji. Dotychczas aby to zrobić klient musiał podać długi numer
identyfikacyjny i hasło, analogicznie jak robi to w bankowości internetowej. Teraz
wystarczy czterocyfrowy kod PIN. Aby wyjść naprzeciw wymogom bezpieczeństwa
bank wymusza jednak najpierw przypisanie urządzenia mobilnego do konkretnego
numeru rachunku. Dopiero potem można logować się krótkim PIN-em. Do jednego
konta można przypisać trzy różne urządzenia mobilne, a więc np. smartfon
służbowy, prywatny i tablet. Cały proces może zostać rozpoczęty i zakończony na
urządzeniu mobilnym.
O tym, jak łatwy sposób logowania może
wpłynąć na zwiększenie intensywności korzystania przez klientów z aplikacji
mobilnej przekonał się ostatnio mBank. Dzięki wprowadzeniu możliwości
uruchamiania aplikacji przy pomocy pięciocyfrowego PIN-u, w krótkim czasie liczba
logowań do aplikacji mBanku zwiększyła się kilkukrotnie. Wydaje mi się, że na
to samo może liczyć BZ WBK. Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do mBanku, pozwala
do jednego rachunku podpiąć kilka urządzeń, a więc oprócz telefonu właściciela
rachunku także jego pełnomocnika. Ponadto cały proces zaufania urządzenia można
rozpocząć i dokończyć bez wchodzenia do internetowego serwisu transakcyjnego,
co jest bardzo wygodne.
Kolejną nowością wprowadzaną przez BZ
WBK jest udostepnienie aplikacji mobilnej dla mikro, małych i średnich firm. Jest
ona niemal identyczna jak dla klientów indywidualnych. Wyposażona jest jednak w
dodatkowe funkcje, jak np. możliwość akceptacji paczki wielu przelewów,
wygenerowanej w systemie bankowości elektronicznej. Wada, to brak możliwości zarządzania
rachunkami indywidualnym i firmowym za jednym logowaniem. Aby przejść z jednego
na drugi trzeba się wylogować i zalogować ponownie. Bank zapowiada też, że
intensywnie pracuje nad aplikacją przeznaczoną dla dużych firm ale kiedy ona
ujrzy światło dzienne, na razie nie wiadomo.
1 komentarz:
Bardzo podoba mi się że mój bank rozwija tak swoją bankowość mobilną. Za niedługo zamiast pieniędzy i karty wystarczy nam telefon.
Prześlij komentarz