niedziela, 7 grudnia 2014

Bilety na pociągi międzymiastowe już są w SkyCash

O planach rozpoczęcia sprzedaży biletów InterCity w aplikacji SkyCash obie spółki informowały miesiąc temu, kiedy uruchomiły wewnętrzne testy usługi. Dziś możecie z niej skorzystać także i Wy. Po aktualizacji aplikacji SkyCash na głównym pulpicie znajdziecie ikonę, dzięki której powinny skończyć się odwieczne problemy z rezerwacją biletów na pociąg dalekobieżny.


Po stuknięciu w odpowiednią ikonę obrandowaną logo InterCity otworzy się Wam strona, na której określicie miejsce wyjazdu oraz dworzec docelowy. Tutaj podacie również datę planowanej podróży. Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych Waszym oczom ukaże się kolejna strona, na której będą wymienione wszystkie pociągi dostępne danego dnia na określonej przez Was trasie. Strona ta wygląda tak:


Po wyborze odpowiadającego Wam pociągu, jak widzicie można też wybrać Pendolino (skrót EIP), zatwierdzacie go a na kolejnej stronie będziecie musieli podać swoje imię i nazwisko, określić liczbę zamawianych biletów, ewentualny rodzaj posiadanej zniżki oraz klasę, jaką chcecie podróżować. Aplikacja pozwala także na wybór miejsca przy oknie lub innego. Po zatwierdzeniu tak wprowadzonych danych Waszym oczom ukaże się następująca strona:


Tu możecie sprawdzić prawidłowość wprowadzonych przez siebie informacji. Poznajecie również cenę biletu i jesteście zobowiązani zaakceptować regulamin usługi. Jeśli się na to zdecydujecie zostaniecie przekierowani na stronę płatności. Możecie jej dokonać albo ze środków posiadanych na koncie SkyCash albo z rachunku karty płatniczej, podpiętej do aplikacji. Po dokonaniu płatności potwierdzenie zakupu biletu dostajecie na adres e-mail a odpowiedni kod QR zostaje załadowany do zakładki „Kontrola biletów”, analogicznie, jak dzieje się to przy zakupie biletów komunikacji miejskiej. Wywołanie tej zakładki nie wymaga połączenia z internetem.


Cały proces rezerwacji i zakupu biletu w SkyCash jest intuicyjny i przebiega sprawnie. Wydaje mi się, że programiści wykonali kawał dobrej roboty. Mam więc nadzieję, że również kolej stanie na wysokości zadania i odpowiednio przeszkoli swoich pracowników, by nie zaprzepaścić dobrego wrażenia, jakie usługa robi. Najważniejsze, aby zarezerwowane przez aplikację SkyCash miejsca czekały na uprawnionych do nich podróżnych a konduktorzy podczas kontroli biletów nie otwierali oczu ze zdziwienia na widok QR kodu w telefonie. Jeżeli to się uda, dworcowe kasy biletowe a nawet internetowy system rezerwacji może zostać w doskonały sposób zastąpiony smartfonem.

Co zrobić gdy zjadłeś w knajpie a terminal nie przyjmuje karty http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/11/co-zrobic-gdy-zjades-w-knajpie-terminal.html

Brak komentarzy: