O planach rozpoczęcia sprzedaży biletów InterCity
w aplikacji SkyCash obie spółki informowały miesiąc temu, kiedy uruchomiły
wewnętrzne testy usługi. Dziś możecie z niej skorzystać także i Wy. Po
aktualizacji aplikacji SkyCash na głównym pulpicie znajdziecie ikonę, dzięki której
powinny skończyć się odwieczne problemy z rezerwacją biletów na pociąg
dalekobieżny.
Po stuknięciu w odpowiednią ikonę obrandowaną
logo InterCity otworzy się Wam strona, na której określicie miejsce wyjazdu
oraz dworzec docelowy. Tutaj podacie również datę planowanej podróży. Po
zatwierdzeniu wprowadzonych danych Waszym oczom ukaże się kolejna strona, na
której będą wymienione wszystkie pociągi dostępne danego dnia na określonej
przez Was trasie. Strona ta wygląda tak:
Po wyborze odpowiadającego Wam pociągu, jak widzicie można też wybrać Pendolino (skrót EIP),
zatwierdzacie go a na kolejnej stronie będziecie musieli podać swoje imię i
nazwisko, określić liczbę zamawianych biletów, ewentualny rodzaj posiadanej
zniżki oraz klasę, jaką chcecie podróżować. Aplikacja pozwala także na wybór
miejsca przy oknie lub innego. Po zatwierdzeniu tak wprowadzonych danych Waszym
oczom ukaże się następująca strona:
Tu możecie sprawdzić prawidłowość
wprowadzonych przez siebie informacji. Poznajecie również cenę biletu i
jesteście zobowiązani zaakceptować regulamin usługi. Jeśli się na to
zdecydujecie zostaniecie przekierowani na stronę płatności. Możecie jej dokonać
albo ze środków posiadanych na koncie SkyCash albo z rachunku karty płatniczej,
podpiętej do aplikacji. Po dokonaniu płatności potwierdzenie zakupu biletu
dostajecie na adres e-mail a odpowiedni kod QR zostaje załadowany do zakładki „Kontrola
biletów”, analogicznie, jak dzieje się to przy zakupie biletów komunikacji
miejskiej. Wywołanie tej zakładki nie wymaga połączenia z internetem.
Pierwsze w Polsce
płatności w chmurze już działają http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/12/pierwsze-hce-w-polsce-juz-dziaa-w-banku.html
Cały proces rezerwacji i zakupu biletu w
SkyCash jest intuicyjny i przebiega sprawnie. Wydaje mi się, że programiści
wykonali kawał dobrej roboty. Mam więc nadzieję, że również kolej stanie na
wysokości zadania i odpowiednio przeszkoli swoich pracowników, by nie
zaprzepaścić dobrego wrażenia, jakie usługa robi. Najważniejsze, aby zarezerwowane
przez aplikację SkyCash miejsca czekały na uprawnionych do nich podróżnych a
konduktorzy podczas kontroli biletów nie otwierali oczu ze zdziwienia na widok
QR kodu w telefonie. Jeżeli to się uda, dworcowe kasy biletowe a nawet
internetowy system rezerwacji może zostać w doskonały sposób zastąpiony
smartfonem.
Co zrobić gdy
zjadłeś w knajpie a terminal nie przyjmuje karty http://www.opieniadzachpopolsku.blogspot.com/2014/11/co-zrobic-gdy-zjades-w-knajpie-terminal.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz